• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84539
+
-

صادرات ۵۱۱ میلیون دلار کالا  از استان به خارج کشور

مدیر کل گمرکات استان مرکزی گفت: در 6 ماه نخست امسال بیش از ۵۱۱ میلیون دلار محصولات غیر نفتی تولید شده در استان مرکزی به خارج کشور صادر شد. «اسماعیل حسینی» در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۹۱۲ هزار تن کالا و محصولات غیر نفتی تولیدی در استان مرکزی به کشورهای مختلف صادر شده است. 

وی افزود: صادرات محصولات تولیدی استان مرکزی در این مدت از نظر ارزش ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش و از نظر وزنی ۲۰ درصد افزایش داشته است. حسینی بیان کرد: محصولات صادراتی استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون به ۷۰ کشور جهان صادر شده و بیشترین کالاهای صادر شده استان شامل شمش، پلی‌اتیلن سنگین، بلور و شیشه، انواع هیدروکربور و... بوده است.

 مدیر کل گمرکات استان مرکزی با اشاره به واردات استان از کشورهای دیگر طی سال جاری اضافه کرد: در مدت ذکر شده حدود ۲۴۱ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۸۸ هزار تن از دیگر کشورها به استان مرکزی وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم از نظر وزنی و هم ریالی افزایش نشان می‌دهد. وی بیان کرد: در این مدت، گمرکات استان مرکزی بیش از ۸۶۰ میلیارد ریال درآمد ملی و استانی و بیش از هزار میلیارد ریال درآمد از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده کسب کرده که هر 2 نسبت به سال گذشته با افزایش روبه‌رو بوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید